tiistai 13. kesäkuuta 2017

Leiri 1 - SUNNUNTAI & MAANANTAI

SUNNUNTAI 11.6.

Sunnuntai aamu alkoi ihanalla klo 8 herätyksellä. Pienen unenpöpperön saattelemana lähdimme lompsimaan kohti Thelman pullapuodin mahtavaa aamiaista. Aamiaisen jälkeen olikin raamisten aika. Raamisten aiheena olivat seurustelu, avioliitto ja seksi.

Raamiksien jälkeen oli ryhmien aika suorittaa toisiksi viimeinen haastekisa. Haastekisassa tällä kertaa vaadittiin tarkkaa pallonheittokykyä. Pallonheittokisan vei nimiinsä ryhmä numero 2, Kekkoset. Armottomien heittojen jälkeen olikin aika lähteä suunnistamaan kohti päivän touhuja, eli Burger Kingiä ja Bioparkkia.

Kuitenkin ennen suunnistukseen lähtöä oli aika nostaa kissa pöydälle ja toteuttaa ohjaajien uhkaukset. Leiriläisillä on ollut hieman epäselvyyksiä sen kanssa, minkälainen jono on ja kuinka jonossa kuljetaan. Asiaa ollaan yritetty opetella monen monena päivänä, mutta ohjaajien kanssa tultiin siihen tulokseen, että nyt on aika palata päiväkodin kovimpiin keinoihin. Keinona tällä kertaa käytimme naruja, joista kiinni pitäen leiriläisten oli käveltävä. Puoleen väliin matkaa päästyä, ajattelimme antaa leiriläisille vielä mahdollisuuden näyttää onko jono opit menneet perille. No kuinkas sitten kävikään, ei näin suoraa jonoa olla nähty koko leirin aikana. Eli summa summarum, narut olivat oikein mainio keino jono muodostelman opettamiseen! Burger Kingissä nappasimme hampparit ja salaatit naamaan ja lähdettiin katsomaan mitä Bioparkilla oli meille annettavaa. Bioparkissa näimme mm. Madagaskarista tutun Kuningas Julianin, Leijonakuninkaan Timon ja Pumba ja Turtlesit (Mestari tikku oli kateissa).

Pienen tauon jälkeen olikin aika lähteä rannalle kastetilaisuuteen. Fuengirolan ranta tarjosi upean sään upealle hetkelle. Kastehetkessä kastettiin 25 nuorta! Kastehetken jälkeen siirryimme vielä katolle droppihahmojen pariin. Illan kisassa selvitettiin finalistit Musta kaapu ja Martin Malm. Ilta huipentui vielä yhteiseen jäätelöhetkeen.

- JLo -

MAANANTAI 12.6.

Maanantaiaamuna heräsimme poikkeuksellisen myöhään ja lompsimme hyvin valvotun yön jälkeen aamupalalle vasta 9:30. Rääppää oli yhdellä sun toisella vielä silmissä kun viimeisen päivän ohjelma alkoi Thelman pullapuodissa tuhdilla aamiaisella. Rohkeimmat ottivat jälleen höyrymakkaraa puuron kylkeen ja osa tyytyi pelkkään kahviin.

Aamiaisen jälkeen oli vuorossa leirin viimeinen raamattuntunti kun koko leirillä hiljennyimme vielä viettämään ehtoollista Pacosin Majakalle. Tunnelmallisen tilaisuuden jälkeen siirryimme nopeasti hostellille pakkaamaan tavaroita. Huoneiden luovutukseen oli vain muutama hetki, joten hurrikaanin lailla leiriläiset sulloivat uusia Niken tossuja matkalaukkuihin, spinnereitä taskuihin ja Colaa kitusiin.

Huoneiden luovutuksen jälkeen lähdimme vielä viimeistä kertaa rannalle uimaan ja ostamaan tuliaisia kotiväelle. Suurin osa leiriläisistä päätti jättää uimashortsit laukkuun, koska suihkussa käyminen tulisi olemaan työlästä. Eipä se menoa näyttänyt hidastavan kun Espanjan kuuma aurinko tuli vielä viikon jälkeen osalle yllätyksenä.  Kymmenkunta teiniä painelikin täysissä tamineissa välimereen samantien kun pääsimme rannalle.

Suihkutauon jälkeen siirryimme viimeiseen haastekilpailuun, joka oli tietokilpailu. Kysymykset koskivat pääasiassa leiriä tai Espanjaa. Parhaan pistepotin visasta keräsi Casan mussukat, eli ryhmä numero 3. Jokainen leiriläinen sai jälleen oman lapun, johon muut kirjoittivat mukavia terveisiä muistoksi leiristä.

Päätöstilaisuudessa palkittiin Selviytyjät- haastekilpailun voittajaryhmä. Tilaisuuden alkaessa ei voittaja ollut vielä selvillä vaan jouduimme selvittämään voittajan kahden ryhmän välillä. Kolmen lisäkysymyksen seurauksena Casan mussukat voittivat kilpailun. Myös raamiskisan voitto meni kolmosille. Muita diplomeita jaettiin seuraavasti:
Leirin eksynyt lammas: Matias Rinta-Valkama
Leirin kultakutri: Niklas Hiltunen
Leirin hymytyttö: Anni Hietalahti
Leirin hymypoika: Eerik Jussila
Leirin papupata: Jemina Koponen
Leirin spinneri: Samuel Nokelainen

Sketsihahmokilpailun voitto ratkesi räppibattlen seurauksena. Selkeään voittoon kurvasi Mustakaapu, joka sai yhteensä 25/35 ääntä. Tilaisuuden jälkeen söimme vielä päivällistä ryhmien valitsemissa paikoissa. Puoli kymmeneltä bussi nouti ykkösleirin lentokentälle ja jäimme Mikon, Casan, Sannin kanssa valmistautumaan seuraavan leirin saapumiseen.

Kolme tuntinen vapaa-aika saatiin viettää upealla tavalla kun ohjaajista Mikko kastettiin välimeren rannalla. Tästä on upea jatkaa uuteen viikkoon. Kiitos leiriläiset ja upea ohjaajatiimi. Johtajatoveri Teemu Laukkaselle erityiskiitokset ensimmäistä viikosta. Useimmiten riitti että ajatteli jotain asiaa niin Teemu oli sen jo hoitanut.